Warunki handlowe  


Ogólne warunki sprzedaży

Niniejsze ogólne warunki sprzedaży („Warunki”) regulują prawa i obowiązki kupujących oraz sprzedającego (firma LEMON trade, s.r.o. z siedzibą w Družstevná 849, 027 43 Nižná) w ramach umów zawieranych za pośrednictwem E-sklepu na naszych głównych stronach internetowych:

https://gabionylemon.sk/, https://gabionylemon.cz/, https://gabionylemon.pl/, https://gabionylemon.com/, https://gabionenlemon.de/, https://plotylemon.cz/, https://plotylemon.sk/

Wszystkie informacje o przetwarzaniu Twoich danych osobowych zawarte są w zasadach przetwarzania danych osobowych, które znajdziesz tutaj.

Jak zapewne wiesz, komunikujemy się głównie zdalnie. Dlatego nasza Umowa podlega zasadom komunikacji zdalnej, które umożliwiają zawarcie umowy bez fizycznej obecności stron. Jeśli któraś część Warunków będzie sprzeczna z tym, co zostało uzgodnione podczas procesu zakupu na naszym E-sklepie, pierwszeństwo ma ta konkretna umowa. Niniejsze warunki sprzedaży odnoszą się również odpowiednio do wszystkich innych umów zawartych zdalnie i uzgodnionych indywidualnie (np. przez e-mail).

Artykuł I.

Niektóre definicje

  • Cena to kwota, którą będziesz musiał zapłacić za Towar;
  • Cena za dostawę to kwota, którą będziesz musiał zapłacić za dostarczenie Towaru, w tym koszt opakowania;
  • Całkowita cena to suma Ceny i Ceny za dostawę;
  • VAT to podatek od wartości dodanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lub bez tego podatku, jeśli jesteś płatnikiem VAT;
  • E-sklep to internetowy sklep prowadzony przez Sprzedającego, w którym odbywa się zakup Towarów;
  • Faktura to dokument podatkowy wystawiony zgodnie z ustawą o podatku od wartości dodanej na Całkowitą cenę;
  • Zamówienie to nieodwołalna oferta Kupującego zawarcia umowy kupna Towaru ze Sprzedającym;
  • Towar oznacza wg naszego E-sklepu, chyba że wskazano inaczej: ogrodzenia gabionowe, kosze gabionowe, siatki gabionowe, panele ogrodzeniowe, akcesoria – elementy montażowe, donice gabionowe, podpory, bramki i bramy, płyty pod ogrodzenie, siatki ogrodzeniowe, podwyższone grządki, słupki ogrodzeniowe;
  • Konto użytkownika to konto założone na podstawie danych Kupującego, które umożliwia przechowywanie wprowadzonych danych oraz historii zamówionych Towarów i zawartych umów;
  • Sprzedający to firma LEMON trade, s.r.o. z adresem Družstevná 849, Nižná, dane kontaktowe: e-mail: obchod@gabionylemon.sk / obchod@gabionylemon.cz / sklep@gabionylemon.pl / obchod@plotylemon.sk, telefon: +421 910 156 643 / +420 723 090 974 / +48 574 266 630 / +421 902 224 433;
  • Konsument to osoba fizyczna, która w związku z umową konsumencką, wynikającymi z niej zobowiązaniami lub w ramach praktyki handlowej nie działa w celach zawodowych lub w związku z działalnością gospodarczą;
  • Kupujący to osoba dokonująca zakupu w E-sklepie, określana prawnie jako kupujący lub konsument, w zależności od tego, czy kupujący działa jako osoba fizyczna (konsument) lub przedsiębiorca;
  • Strony umowy to Sprzedający i Kupujący (Konsument);
  • Umowa to umowa sprzedaży zawarta na podstawie prawidłowo wypełnionego Zamówienia wysłanego za pośrednictwem E-sklepu, która zostaje zawarta w momencie, gdy Kupujący otrzymuje od Sprzedającego potwierdzenie Zamówienia.

Artykuł II.

Postanowienia ogólne I INFORMACJE

  1. Zakup Towaru przez interfejs internetowy E-sklepu reguluje niniejszymi Warunkami.
  2. Podczas zakupu Towaru Kupujący zobowiązany jest do podania Sprzedającemu wszystkich informacji prawidłowo i zgodnie z prawdą. Informacje, które Kupujący podał przy składaniu Zamówienia, będą przez Sprzedającego traktowane jako prawidłowe i zgodne z prawdą.

Artykuł III.

Zawarcie umowy

  1. Umowa zawierana jest zdalnie za pośrednictwem E-sklepu. Wysłanie Zamówienia przez Kupującego oznacza zgodę na wykorzystanie środków komunikacji zdalnej. Umowa zostaje zawarta w dniu, w którym Kupujący otrzymuje od Sprzedającego potwierdzenie Zamówienia.
  2. Aby strony mogły zawrzeć Umowę, Kupujący musi utworzyć Zamówienie w E-sklepie. W Zamówieniu muszą być podane następujące dane:

a) Jeśli Kupujący jest osobą fizyczną – konsumentem (osoba prywatna – nie prowadzi działalności gospodarczej), to: imię i nazwisko, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail;

b) Jeśli Kupujący jest osobą fizyczną – przedsiębiorcą, to: imię, nazwisko i nazwa firmy (jeśli firma zawiera dodatek do nazwy), adres siedziby lub miejsca prowadzenia działalności, adres dostawy Towaru, jeśli różni się od adresu siedziby, numer NIP, numer VAT (jeśli jest płatnikiem VAT), numer telefonu, adres e-mail;

c) Jeśli Kupujący jest osobą prawną (spółka z o.o., spółka akcyjna, spółka komandytowa, spółka jawna, spółdzielnia, fundacja, gmina, szkoła, stowarzyszenie itp.), to: nazwa firmy, adres siedziby lub miejsca prowadzenia działalności, adres dostawy Towaru, jeśli różni się od adresu siedziby, numer NIP, numer VAT (jeśli jest płatnikiem VAT). Dane identyfikacyjne Kupującego podane w Zamówieniu zgodnie z punktem 2., lit. a)-c) są traktowane jako dane fakturowe;

d) Informacje o zamawianym Towarze (w E-sklepie Kupujący wybiera Towar, który chce kupić, klikając przycisk „Dodaj do koszyka”);

e) Informacje o Cenie, Cenie za dostawę, VAT, sposobie płatności Całkowitej ceny i wymaganym sposobie dostawy Towaru; te informacje będą wprowadzone podczas tworzenia Zamówienia w interfejsie E-sklepu, a informacje o Cenie z VAT, Cenie za dostawę i Całkowitej cenie będą automatycznie wyświetlone na podstawie wybranego Towaru i sposobu dostawy;

f) Dane identyfikacyjne Kupującego są niezbędne, aby Sprzedający mógł dostarczyć zamówiony Towar. Zamówienie Kupującego zawiera także inne podstawowe dane w zależności od wybranego Towaru (np. sposób montażu, wysokość ogrodzenia, powłoka itp.);

g) Podczas tworzenia Zamówienia Kupujący może wprowadzać dane i je kontrolować aż do momentu finalizacji. Po wykonaniu kontroli poprzez kliknięcie przycisku „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty”, Kupujący tworzy Zamówienie. Przed kliknięciem przycisku Kupujący musi potwierdzić zapoznanie się z tymi Warunkami i zgodę na przetwarzanie danych osobowych. W przeciwnym razie nie będzie możliwe złożenie Zamówienia. Potwierdzenie i zgoda są wyrażone poprzez zaznaczenie pola wyboru. Po kliknięciu przycisku „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty” wszystkie wprowadzone informacje zostaną wysłane bezpośrednio do Sprzedającego. Jeśli Kupujący popełnił błąd przy podawaniu danych fakturowych lub nie był pewien, czy podał je prawidłowo, zobowiązany jest niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedającym, najpóźniej następnego dnia roboczego, w celu poprawienia podanych danych fakturowych. W przypadku, gdy Kupujący nie poprawi błędów w danych fakturowych w ciągu tego terminu, opóźniona korekta faktury będzie możliwa do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym faktura z błędnymi danymi została dostarczona (zob. datę dostawy na fakturze), a Sprzedający obciąży Kupującego opłatą administracyjną w wysokości 30,00€ z VAT. Po upływie tego terminu nie będzie już możliwa zmiana danych fakturowych z powodów systemowych.

h) Zamówienie Kupującego Sprzedający potwierdzi w jak najkrótszym czasie po jego otrzymaniu, wysyłając wiadomość na adres e-mail Kupującego podany w Zamówieniu. Potwierdzenie będzie zawierało podsumowanie Zamówienia oraz niniejsze Warunki. Potwierdzenie Zamówienia skutkuje zawarciem Umowy pomiędzy Sprzedającym a Kupującym. Warunki w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia Umowy stanowią jej integralną część.

i) Mogą wystąpić przypadki, kiedy Sprzedający nie będzie mógł potwierdzić Zamówienia. Dotyczy to przede wszystkim sytuacji, gdy Towar nie jest dostępny. W przypadku, gdy wystąpi jakikolwiek powód, dla którego Sprzedający nie potwierdzi Zamówienia, Sprzedający jest zobowiązany skontaktować się z Kupującym i wysłać Kupującemu ofertę na zawarcie Umowy w zmienionej formie w porównaniu do Zamówienia. Umowa jest zawarta w momencie, kiedy Kupujący pisemnie (elektronicznie) potwierdzi nową ofertę.

j) W przypadku, że w ramach E-sklepu lub w projekcie Zamówienia będzie podana wyraźnie błędna Cena, szczególnie z powodu błędu technicznego, Sprzedający nie jest zobowiązany dostarczyć Towar po tej Cenie, nawet jeśli Kupujący otrzymał potwierdzenie Zamówienia, a więc doszło do zawarcia Umowy. W takiej sytuacji Sprzedający niezwłocznie skontaktuje się z Kupującym i wyśle ofertę na zawarcie nowej Umowy w zmienionej formie w porównaniu do Zamówienia. Nowa Umowa jest zawarta w momencie, kiedy Kupujący potwierdzi ofertę. Jeśli Kupujący nie potwierdzi nowej oferty Sprzedającego w ciągu 3 dni od jej wysłania, Sprzedający ma prawo odstąpić od zawartej Umowy. Za wyraźny błąd w Cenie uznaje się na przykład sytuację, kiedy Cena nie odpowiada zwykłej cenie u innych sprzedawców lub brakuje lub jest dodatkowa cyfra.

k) W momencie zawarcia Umowy zgodnie z punktem 1 tego artykułu, Kupujący zobowiązuje się do zapłaty Całkowitej ceny.

l) W przypadku, gdy Kupujący ma założone Konto Użytkownika, może złożyć Zamówienie za pośrednictwem tego konta. Nawet w takim przypadku Kupujący ma obowiązek sprawdzić poprawność, prawdziwość i kompletność wprowadzonych danych. Proces składania Zamówienia jest jednak taki sam, jak w przypadku Kupującego bez Konta Użytkownika, jednakże zaletą jest to, że nie ma potrzeby wielokrotnego wypełniania danych identyfikacyjnych.


Artykuł IV.

Konto Użytkownika

  1. Na podstawie rejestracji w E-sklepie, Kupujący może uzyskać dostęp do swojego Konta Użytkownika.

  2. Zaletą konta użytkownika jest to, że Kupujący ma wszystkie zamówienia i inne dokumenty w jednym miejscu. Ponadto Kupujący nie musi wielokrotnie wprowadzać danych identyfikacyjnych za pośrednictwem swojego konta użytkownika.

  3. Przy rejestracji Konta Użytkownika Kupujący ma obowiązek podać poprawne i prawdziwe wszystkie wprowadzone dane i w razie ich zmiany je zaktualizować.

  4. Dostęp do Konta Użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący ma obowiązek zachować poufność tych danych dostępu i nie udostępniać ich nikomu. W przypadku nadużycia danych Kupującego, Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za takie zdarzenie.

  5. Konto Użytkownika jest osobiste, a Kupujący nie ma prawa umożliwić korzystania z niego osobom trzecim.

  6. Sprzedający ma prawo do usunięcia Konta Użytkownika w przypadku naruszenia przez Kupującego obowiązków wynikających z zawartej Umowy.

  7. Konto Użytkownika może nie być dostępne nieprzerwanie, szczególnie z powodu koniecznej konserwacji sprzętu i oprogramowania ze strony Sprzedającego.


Artykuł V.

Warunki cenowe i płatności, zastrzeżenie prawa własności

  1. Cena jest zawsze podana w E-sklepie, w projekcie Zamówienia, a więc w Umowie. W przypadku sprzeczności między Ceną podaną przy Towarze w E-sklepie a Ceną podaną w projekcie Zamówienia, stosuje się Cenę podaną w projekcie Zamówienia, która będzie zawsze zgodna z ceną w Umowie. W projekcie Zamówienia podana jest również Cena za dostawę, ewentualnie warunki dostawy.

  2. Całkowita cena jest podana z VAT lub bez VAT, w zależności od tego, czy Kupujący jest płatnikiem VAT. Całkowita cena zawiera wszystkie opłaty określone przepisami prawa.

  3. Płatność Całkowitej ceny Sprzedający może żądać po zawarciu Umowy i przed przekazaniem Towaru. Kupujący może uiścić Całkowitą cenę następującymi sposobami:

a) Przelewem bankowym. Informacje do wykonania płatności Sprzedający wyśle Kupującemu w potwierdzeniu Zamówienia.

b) Kartą płatniczą.

c) Za pobraniem. W takim przypadku płatność następuje przy dostawie Towaru, w zamian za przekazanie Towaru.

d) Gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym bezpośrednio u Sprzedającego. Gotówką można zapłacić Towar przy odbiorze u Sprzedającego. W przypadku płatności gotówką przy odbiorze osobistym, Całkowita cena jest należna przy odbiorze Towaru.

  1. Faktura zostanie wystawiona, wydrukowana i fizycznie dołączona do zamówionego Towaru.

  2. Prawo własności do Towaru przechodzi na Kupującego dopiero z dniem zapłaty Całkowitej ceny za Towar i odbioru Towaru. W przypadku płatności przelewem bankowym, Całkowita cena jest uznana za zapłaconą w momencie zaksięgowania jej na koncie Sprzedającego, w innych przypadkach zapłata następuje w momencie dokonania płatności.

Artykuł VI

Warunki dostawy, przejście ryzyka i przypadkowego pogorszenia Towaru

  1. Towar Sprzedający dostarczy Kupującemu w sposób wybrany przez Kupującego, a to w następujący sposób:

a) odbiór osobisty bezpośrednio w naszym sklepie: ul. Družstevná 849, 027 43 Nižná, lub

b) dostawa za pośrednictwem Sprzedającego lub firm kurierskich Geis, GLS.

  1. Towar można również dostarczyć do zagranicy.

  2. Czas dostawy Towaru zależy od jego dostępności oraz wybranego sposobu dostawy i płatności. Przewidywany czas dostawy Towaru zostanie podany Kupującemu w potwierdzeniu Zamówienia. Minimalny czas dostawy to 3 dni. Maksymalny czas dostawy wynosi od 6 do 8 tygodni od potwierdzenia Zamówienia, chyba że podano inaczej.

  3. W przypadku odbioru osobistego w sklepie, Sprzedający poinformuje Kupującego drogą e-mailową o możliwości odbioru Towaru.

  4. Przy odbiorze Towaru od kuriera lub Sprzedającego, Kupujący ma obowiązek sprawdzić Towar i w przypadku jakichkolwiek uszkodzeń natychmiast zgłosić ten fakt kurierowi oraz Sprzedającemu.

  5. Kupujący jest zobowiązany do odebrania Towaru w uzgodnionym miejscu i czasie. Jeśli Kupujący nie odbierze Towaru zgodnie z powyższym, Sprzedający powiadomi Kupującego e-mailem o miejscu, w którym można odebrać Towar (wraz z terminem odbioru), lub na pisemny wniosek Kupującego, wysłany najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia, w którym Towar miał być odebrany, Sprzedający dostarczy Towar ponownie, a Kupujący zobowiązuje się pokryć wszystkie koszty związane z ponowną dostawą. Jeśli Kupujący nie odbierze Towaru nawet w dodatkowym terminie, Sprzedający ma prawo odstąpić od Umowy z powodu istotnego naruszenia Umowy. Jeśli Sprzedający zdecyduje się na skorzystanie z prawa do odstąpienia, odstąpienie jest skuteczne w dniu, w którym zostało doręczone Sprzedającemu. Odstąpienie od Umowy nie wpływa na roszczenia o odszkodowanie z tytułu rzeczywistych kosztów związanych z próbą dostawy Towaru, ani na inne roszczenia o odszkodowanie lub utracony zysk, jeśli wystąpią.

  6. Jeśli z powodu okoliczności leżących po stronie Sprzedającego Towar jest dostarczany ponownie lub w sposób inny niż uzgodniono w Umowie, Kupujący zobowiązany jest do pokrycia kosztów związanych z ponowną dostawą Towaru. Informacje do zapłaty tych kosztów Sprzedający wyśle na adres e-mail Kupującego podany w Umowie, z terminem płatności do 14 dni od doręczenia e-maila.

  7. Ryzyko uszkodzenia Towaru przechodzi ze Sprzedającego na Kupującego w momencie, gdy Kupujący odbierze Towar. W przypadku, gdy Kupujący nie odbierze Towaru, z wyjątkiem przypadków określonych w punkcie 4 tego artykułu, ryzyko przypadkowego pogorszenia Towaru przechodzi na Kupującego w momencie, gdy Kupujący miał możliwość odebrania Towaru, ale z przyczyn leżących po jego stronie nie doszło do odbioru. Przejście ryzyka i przypadkowego pogorszenia Towaru oznacza, że od tego momentu Kupujący ponosi wszelkie konsekwencje związane z utratą, zniszczeniem, uszkodzeniem lub jakimkolwiek pogorszeniem jakości Towaru.

  8. Jeśli Sprzedający nie będzie w stanie dostarczyć Towaru w określonym terminie od potwierdzenia Zamówienia, z jakiejkolwiek przyczyny, Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy.

  9. Na przykład w przypadku siatek gabionowych, jeśli wartość Zamówienia Kupującego wynosi do 500 €, Sprzedający wyśle Towar kurierem w ciągu 5-15 dni roboczych. W przypadku Zamówienia gabionów o wartości powyżej 500 €, Sprzedający zapewni Kupującemu darmową dostawę Towaru do 15 dni roboczych. Nie dotyczy to jednak systemów PRAKTIK i PREMIUM. W przypadku systemu ogrodzeniowego PREMIUM, który jest produkowany indywidualnie (na zamówienie) dla każdego klienta i następnie poddawany cynkowaniu ogniowemu w zewnętrznej cynkowni, czas dostawy wynosi około 4-6 tygodni. System ogrodzeniowy PRAKTIK jest zwykle dostępny w magazynie i gotowy do natychmiastowej wysyłki.

  10. Jeśli czas dostawy Towaru jest dłuższy niż maksymalny czas określony w punkcie 3 tego artykułu, Sprzedający zobowiązany jest do poinformowania Kupującego, w szczególności poprzez informację o przybliżonym czasie dostępności Towaru na stronie internetowej i wysłanie osobnego e-maila z prośbą o potwierdzenie, że Kupujący przyjmuje nowy termin dostawy Towaru. Jeśli Kupujący nie zgodzi się z nowym terminem dostawy, ma prawo odstąpić od Umowy.


Artykuł VII

Prawa z tytułu odpowiedzialności za wady

  1. Postanowienia ogólne dotyczące odpowiedzialności za wady

a) Sprzedający ma obowiązek dostarczyć Towar w wymaganej jakości, ilości i bez wad.

b) Sprzedający odpowiada za wady Towaru, które występują przy jego odbiorze, pod warunkiem, że wady te nie wynikają z transportu przez zewnętrznego przewoźnika lub późniejszego nieprawidłowego montażu.

c) Standardowy okres gwarancyjny wynosi 24 miesiące. Okres gwarancyjny rozpoczyna bieg w dniu odbioru Towaru przez Kupującego.

d) Jeśli Towar zostanie wymieniony, nowy okres gwarancyjny zaczyna biec od momentu odbioru nowego Towaru przez Kupującego.

e) Prawa Kupującego wynikające z odpowiedzialności za wady Towaru wygasają, jeśli Kupujący nie zgłosi roszczenia w okresie gwarancyjnym.

f) Sprzedający gwarantuje, że w momencie przejścia ryzyka i przypadkowego pogorszenia Towaru, zgodnie z artykułem VI niniejszych Warunków, Towar jest wolny od wad, w szczególności:

  • posiada właściwości uzgodnione z Kupującym, a jeśli nie zostały one wyraźnie określone, to takie właściwości, jakie można oczekiwać w odniesieniu do rodzaju Towaru;

  • jest odpowiedni do celów, do których zwykle jest używany, lub do celów wskazanych przy Towarze;

  • jest odpowiedniej jakości i ilości;

  • spełnia wymagania prawne obowiązujące w odniesieniu do niego;

  • nie jest obciążony prawami osób trzecich.

  1. Warunki składania reklamacji (odpowiedzialność za wady)

a) Przy odbiorze Towaru Kupujący ma obowiązek dokładnie sprawdzić Towar. W przypadku stwierdzenia oczywistych wad (np. uszkodzeń mechanicznych), Kupujący ma obowiązek niezwłocznie zgłosić reklamację zgodnie z punktem 3 tego artykułu. Reklamacja dotycząca ujawnionych wad Towaru, w tym braków Towaru, nie będzie rozpatrywana, jeśli nie zostanie zgłoszona niezwłocznie.

b) Prawo do zgłoszenia roszczenia z tytułu innych wad (ukrytych) należy zgłosić niezwłocznie po ich wykryciu, najpóźniej jednak do upływu okresu gwarancyjnego.

c) Gwarancja dotyczy tylko wad fabrycznych Towaru. Kupujący nie może zgłaszać roszczeń z tytułu wad spowodowanych niewłaściwym montażem, zużyciem, uszkodzeniami mechanicznymi, niewłaściwym użytkowaniem Towaru itp. Błąd montażu obejmuje w szczególności montaż wbrew instrukcjom zamieszczonym na naszej stronie internetowej. Link do instrukcji montażu: https://gabionylemon.pl/strona/instrukcje-montazu .

d) Kupujący nie ma prawa zgłaszać roszczeń z tytułu wad, jeśli o wadzie wiedział przed odbiorem Towaru lub został na nią pisemnie ostrzeżony przez Sprzedającego.

  1. Składanie reklamacji

a) Jeśli Towar posiada wadę, Kupujący ma prawo zgłosić tę wadę Sprzedającemu i złożyć reklamację wysyłając e-mail lub list na adresy korespondencyjne Sprzedającego: ul. Družstevná 849, 027 43 Nižná lub e-mail: obchod@gabionylemon.sk / obchod@gabionylemon.cz / sklep@gabionylemon.pl / obchod@plotylemon.sk. Po otrzymaniu reklamacji Sprzedający niezwłocznie wyda potwierdzenie przyjęcia reklamacji (tzw. „Potwierdzenie”). Potwierdzenie zawiera dane identyfikacyjne Sprzedającego i Kupującego, sposób oraz termin rozpatrzenia reklamacji, a także opis reklamowanego Towaru. Kupujący może także skorzystać z formularza reklamacyjnego dostarczonego przez Sprzedającego.

b) W zgłoszeniu reklamacyjnym Kupujący powinien podać opis wady Towaru, dane identyfikacyjne oraz adres e-mail, na który ma zostać wysłane powiadomienie o sposobie rozpatrzenia reklamacji.

c) Przy składaniu reklamacji Kupujący przedłoży również dowód zakupu Towaru (fakturę), aby udowodnić zakup.

d) Za dzień rozpoczęcia postępowania reklamacyjnego uważa się dzień otrzymania przez Sprzedającego reklamowanego Towaru wraz z odpowiednimi danymi i dokumentami zgodnie z punktami b) i c) tego artykułu. Jeśli zgłoszenie reklamacyjne jest niekompletne (np. nieczytelne, niejasne, niezrozumiałe, nie zawiera wymaganych dokumentów), Sprzedający zażąda od Kupującego uzupełnienia reklamacji. W takim przypadku postępowanie reklamacyjne rozpocznie się w dniu otrzymania uzupełnionej reklamacji.

e) Jeśli Kupujący nie uzupełni reklamacji w ciągu 10 dni od dnia wezwania do jej uzupełnienia, Sprzedający uzna takie zgłoszenie za nieuzasadnione.

Artykuł VIII

Rozpatrywanie reklamacji

  1. Na podstawie decyzji Kupującego, którą Kupujący składa (zgodnie z punktami 4–9 tego artykułu Warunków), Sprzedawca określi sposób rozpatrzenia reklamacji niezwłocznie, a w przypadku skomplikowanych spraw najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji. W uzasadnionych przypadkach, szczególnie gdy wymagana jest złożona ocena techniczna stanu Towaru, rozpatrzenie reklamacji musi nastąpić najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji.

  2. Po określeniu sposobu rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, w uzasadnionych przypadkach później, jednak nie dłużej niż w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Po upływie terminu rozpatrzenia reklamacji, Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy lub wymienić Towar na nowy, jeśli jest to możliwe.

  3. Po rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca wystawi protokół reklamacyjny, najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. O rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca poinformuje Kupującego za pomocą e-maila lub w inny odpowiedni sposób. Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca wyśle naprawiony Towar do Kupującego lub wymieni Towar na nowy lub zwróci zapłaconą cenę Towaru, chyba że strony umowy postanowią inaczej.

  4. Jeśli wada Towaru jest usuwalna, Kupujący ma prawo, aby wada została usunięta nieodpłatnie, terminowo i należycie.

  5. Zamiast usuwania wady, Kupujący może żądać wymiany Towaru lub, jeśli wada dotyczy tylko części Towaru, wymiany tej części, pod warunkiem, że nie spowoduje to nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy w stosunku do ceny Towaru lub powagi wady.

  6. Zamiast usuwania wady Towaru, Kupujący może żądać wymiany Towaru na Towar wolny od wad, jeśli nie spowoduje to dla Kupującego poważnych trudności.

  7. Jeśli wada Towaru jest nieusuwalna i uniemożliwia Kupującemu korzystanie z Towaru jak z Towaru wolnego od wad, Kupujący ma prawo do wymiany Towaru lub odstąpienia od Umowy. Takie same prawa przysługują Kupującemu, jeśli wada jest usuwalna, ale Kupujący nie może korzystać z Towaru z powodu powtarzających się wad po naprawie lub z powodu większej liczby wad.

  8. W przypadku innych nieusuwalnych wad, Kupujący ma prawo do odpowiedniej zniżki od ceny Towaru.

  9. Reklamację rozpatruje Sprzedawca poprzez dostarczenie naprawionego Towaru, wymianę Towaru, zwrot ceny Towaru, przyznanie odpowiedniej zniżki od ceny Towaru, pisemne wezwanie do odbioru świadczenia (Towaru) lub uzasadnione odrzucenie reklamacji.

  10. Dochodzenie praw z tytułu odpowiedzialności za wady i reklamacji Towaru reguluje przepisy Kodeksu cywilnego, ustawa nr 108/2024 Dz.U. o ochronie konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw (dalej „Ustawa o ochronie konsumentów”). W przypadku, gdy Towar jest kupowany przez Kupującego jako przedsiębiorcę w rozumieniu § 2 ust. 2 Kodeksu handlowego nr 513/1991 Dz.U. w brzmieniu późniejszych przepisów, do odpowiedzialności za wady stosuje się odpowiednio przepisy o umowie sprzedaży w ramach tego aktu prawnego. W przypadku zawierania umowy sprzedaży przez przedsiębiorcę, przepisy Kodeksu handlowego mają pierwszeństwo przed innymi stosownymi przepisami.


Artykuł IX

Odstąpienie od umowy

  1. Odstąpienie od Umowy, czyli rozwiązanie stosunku umownego między Nami a Państwem od samego początku, może nastąpić z powodów i w sposób wskazany w tym artykule, a także w innych postanowieniach Warunków, w których wyraźnie przewidziano możliwość odstąpienia.

  2. Jeżeli jesteś konsumentem, tj. osobą kupującą Towar poza działalnością gospodarczą, zgodnie z § 20 Ustawy o ochronie konsumentów masz prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny w terminie 30 dni od dnia odebrania Towaru. W przypadku, gdy zawarliśmy Umowę obejmującą kilka rodzajów Towaru lub dostawę kilku części Towaru, termin ten zaczyna biec dopiero od dnia dostarczenia ostatniej części Towaru, a w przypadku, gdy zawarliśmy Umowę, na podstawie której Towar będzie dostarczany cyklicznie, termin ten zaczyna biec od dnia dostarczenia pierwszej dostawy. Od Umowy możesz odstąpić w dowolny sposób, który pozwala na udowodnienie odstąpienia (np. wysyłając e-maila lub list na Nasze adresy wskazane w danych identyfikacyjnych). Możesz również skorzystać ze wzorcowego formularza odstąpienia dostarczonego przez Nas, który znajdziesz na końcu tego dokumentu.

  3. Jako konsument nie możesz odstąpić od Umowy w przypadkach, gdy przedmiotem Umowy jest:

a) Towar, którego cena zależy od wahań na rynku finansowym, na które nie mamy wpływu, i które mogą wystąpić w okresie na odstąpienie od Umowy;

b) Towar wykonany na Twoje specjalne życzenie, stworzony na miarę lub Towar przeznaczony dla jednego konsumenta;

c) Towar w zamkniętym opakowaniu, który został z niego wyjęty i ze względu na ochronę zdrowia lub higieniczne powody nie nadaje się do zwrotu;

  1. Termin odstąpienia zgodnie z pkt 2 Warunków uznaje się za zachowany, jeżeli w jego trakcie wyślesz do Nas powiadomienie o odstąpieniu od Umowy.

  2. W przypadku odstąpienia od Umowy cena zostanie zwrócona w terminie 30 dni od daty skuteczności odstąpienia na konto, z którego była przelana, lub na konto wskazane w odstąpieniu od Umowy. Kwota nie zostanie zwrócona przed zwrotem Towaru lub potwierdzeniem, że Towar został odesłany.

  3. W przypadku odstąpienia od Umowy zgodnie z pkt 2 Warunków, masz obowiązek odesłać Towar do Nas lub przekazać go osobie przez Nas upoważnionej w terminie 30 dni od odstąpienia, ponosząc koszty zwrotu Towaru. Termin jest zachowany, jeżeli Towar został przekazany do transportu najpóźniej w ostatni dzień terminu. Masz prawo do zwrotu kosztów transportu, ale tylko w wysokości odpowiadającej najtańszemu sposobowi dostawy, który oferowaliśmy.

  4. Odpowiadasz za szkody, gdy Towar został uszkodzony w wyniku nieprawidłowego użytkowania lub przechowywania w sposób inny niż wymagany ze względu na jego naturę i właściwości. Szkoda będzie naliczona po zwrocie Towaru, a termin płatności faktury wynosi 30 dni. Jeśli nie zwróciliśmy Ci jeszcze ceny, mamy prawo potrącić koszty od kwoty, którą musimy Ci zwrócić.

  5. Mamy prawo odstąpić od Umowy w przypadku wyczerpania zapasów, niedostępności Towaru lub wyższej siły, lub jeśli mimo włożenia wszelkich starań nie jesteśmy w stanie dostarczyć Towaru w ustalonym terminie. W takich przypadkach zobowiązujemy się do niezwłocznego poinformowania Cię o zaistniałej sytuacji i zwrotu już uiszczonej ceny Towaru w terminie 30 dni.

  6. Mamy prawo odstąpić od Umowy także w przypadku, gdy Towar nie został odebrany w ciągu 5 dni roboczych od dnia, w którym powinien zostać odebrany.


Składanie skarg i wniosków

  1. Alternatywne rozwiązywanie sporów z konsumentami:

a) Konsument ma prawo zwrócić się do Sprzedawcy z prośbą o naprawienie reklamacji, wysyłając e-mail na adres: obchod@gabionylemon.sk / obchod@gabionylemon.cz / obchod@plotylemon.sk / sklep@gabionylemon.pl, jeżeli pomiędzy stronami umowy powstanie spór dotyczący odpowiedzialności za wady lub jeżeli konsument uważa, że Sprzedawca (w tym przypadku tzw. przedsiębiorca) naruszył jego prawa. Jeżeli Sprzedawca odmówi rozpatrzenia prośby konsumenta lub nie odpowie na nią w ciągu 30 dni od jej wysłania, konsument ma prawo złożyć wniosek o rozpoczęcie alternatywnego rozwiązywania sporów przed podmiotem alternatywnego rozwiązywania sporów (dalej „Podmiot”) zgodnie z ustawą nr 391/2015 Dz.U. o alternatywnym rozwiązywaniu sporów konsumenckich i zmianie niektórych ustaw (dalej „Ustawa o alternatywnym rozwiązywaniu sporów”);

b) Podmiotami są organy i uprawnione osoby prawne zgodnie z § 3 Ustawy o alternatywnym rozwiązywaniu sporów, a ich lista jest publikowana na stronie Ministerstwa Gospodarki SR:

https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

c) Wniosek może konsument złożyć zgodnie z § 12 Ustawy o alternatywnym rozwiązywaniu sporów;

d) Konsument ma również prawo rozpocząć pozasądowe rozwiązywanie sporów online poprzez platformę ODR dostępną na stronie:

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.


Artykuł XI

Postanowienia końcowe

  1. Jeżeli stosunek umowy między Sprzedawcą a Kupującym zawiera element międzynarodowy (np. towar będzie wysyłany poza terytorium Słowacji), stosunek ten będzie zawsze podlegał prawu Słowacji. Jeżeli Kupującym jest konsument, postanowienia te nie naruszają praw wynikających z odpowiednich przepisów prawnych Słowacji lub Unii Europejskiej.

  2. Przy zawieraniu umowy sprzedaży przez przedsiębiorcę jako kupującego za pośrednictwem sklepu internetowego, postanowienia umowy sprzedaży podlegają przede wszystkim przepisom Kodeksu cywilnego, chyba że inne przepisy ogólnych aktów prawnych dotyczących zakupu towaru na odległość mają pierwszeństwo przed tymi przepisami.

  3. Wszelką korespondencję pisemną strony umowy wysyłają pocztą elektroniczną. Adres e-mail Sprzedawcy znajduje się w danych identyfikacyjnych Kupującego na początku niniejszych Warunków. Sprzedawca będzie wysyłał korespondencję na adres e-mail Kupującego podany w Umowie, w Koncie Użytkownika lub przez który skontaktował się z Sprzedawcą.

  4. Umowę można zmienić tylko na podstawie wzajemnej pisemnej zgody stron. Sprzedawca ma prawo zmieniać i uzupełniać niniejsze Warunki. Zmiana ta nie wpłynie na już zawarte umowy, ale tylko na umowy zawierane po wejściu w życie tej zmiany. Kupujący zostanie poinformowany o zmianie tylko wtedy, gdy ma utworzone Konto Użytkownika (aby był świadomy zmiany przy składaniu nowych zamówień). Zmiana tych warunków nie daje prawa do wypowiedzenia umowy, ponieważ nie jest to umowa, którą można wypowiedzieć na mocy jej charakteru, chyba że Sprzedawca ma na podstawie umowy regularnie dostarczać towary. Informacje o zmianie Sprzedawca wyśle na adres e-mail Kupującego po wejściu w życie zmiany. Jeżeli Sprzedawca nie otrzyma wypowiedzenia umowy dotyczącej regularnych i cyklicznych dostaw towarów od Kupującego w ciągu 30 dni od wysłania informacji o zmianie, nowe warunki staną się częścią umowy i będą miały zastosowanie do kolejnej dostawy towarów po wejściu w życie zmiany. Okres wypowiedzenia w tym przypadku wynosi dwa (2) miesiące.

  5. W przypadku siły wyższej lub wydarzeń, które nie mogą być przewidziane (katastrofy naturalne, pandemia, awarie operacyjne, przerwy w dostawach od poddostawców itp.), Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane tymi przypadkami lub w związku z nimi, a jeżeli taki stan trwa dłużej niż 10 dni, strony umowy mają prawo odstąpić od umowy.

  6. Warunki obejmują formularz reklamacyjny oraz wzorcowy formularz odstąpienia od umowy.

  7. Umowa, w tym Warunki, jest archiwizowana w formie elektronicznej przez Sprzedawcę. Kupujący otrzyma te Warunki oraz potwierdzenie zamówienia z podsumowaniem zamówienia drogą e-mailową, a więc zawsze będzie miał dostęp do umowy, nawet bez współpracy ze Sprzedawcą. Sprzedawca zaleca zapisanie potwierdzenia zamówienia i Warunków.

  8. Na działalność Sprzedawcy nie mają zastosowania żadne kodeksy postępowania zgodnie z Ustawą o ochronie konsumentów i zmianie niektórych ustaw.

  9. Niniejsze Warunki wchodzą w życie 1.11.2024.


Załącznik nr 1 – Formularz reklamacyjny
Adresat: ……………………………

Zgłoszenie reklamacji

Tytuł, imię i nazwisko:
Adres zamieszkania:
Adres e-mail:
Numer zamówienia i faktury:
Data zamówienia:
Data odbioru towaru:
Towar, który jest reklamowany (nazwa, kod towaru, ilość):
Opis i zakres wad towaru:
Jako klient Sprzedawcy żądam, aby moja reklamacja została rozpatrzona w następujący sposób:

Proszę o zwrot pieniędzy na konto bankowe (IBAN)/inny sposób

Załączniki:
Data:
Podpis:
Wypełnij formularz reklamacyjny online.


Załącznik nr 2 – Formularz odstąpienia od umowy zawartej na odległość

Sprzedawca (Przedsiębiorca):

(Dane z faktury)

LEMON trade, s.r.o. z siedzibą w Družstevná 849, Niżná, PSČ: 027 43, IČO: 50 753 673, zarejestrowana w OR SR Sądu Okręgowego w Żylinie, w rubryce nr 67304/L, dział Sro,

Strona internetowa: https://gabionylemon.pl, kontakt telefoniczny: +48 574 266 630 , adres e-mail: sklep@gabionylemon.pl

Numer faktury: ……………………………………………………

Kupujący (konsument):

Imię i nazwisko konsumenta/konsumentów*: ……………………………………………………

Adres (miasto, ulica, nr, PSZ) konsumenta/konsumentów*: …………………………………………………………………………………………………………

Telefon: ……………………………………………………

E-mail: ……………………………………………………

Numer konta, na które należy zwrócić pieniądze: ……………………………………………………

Niniejszym informuję, że odstępuję od umowy zawartej na odległość zgodnie z Ogólnymi warunkami umowy, a przedmiotem tej umowy jest następujący towar:

Numer towaru | Nazwa towaru | Zwrócona ilość

Data zamówienia towaru/data odbioru towaru* …………………………

Podpis konsumenta/konsumentów* (jeśli formularz składany w formie papierowej) …………………………

Data wysłania tego zawiadomienia o odstąpieniu …………………………

*Niewłaściwe skreślić.

 

© 2024 GabionyLemon.pl | Umieszczanie treści na innych stronach, ich rozpowszechnianie przez prasę i inne media podlega prawu autorskiemu i jest możliwe tylko za pisemną zgodą LEMON trade s.r.o.

Stworzone przez FúúDobre

Bezpieczna płatność

Visa, Maestro, MasterCard, Google Trusted Store